萍聚社区-德国热线-德国实用信息网

 找回密码
 注册

微信登录

微信扫一扫,快速登录

萍聚头条

楼主: 月饼

英德双管齐下的可能性?

[复制链接]
发表于 2007-4-10 18:51 | 显示全部楼层
Deutsch einfach? Eingentlich nicht  für mich, ich finde sie schwer,besonders der Anfang, und ich muss  jeden Tag für diese Sprache bemühen. Wenn man ein bestimmtes Ziel hat, und damit sich bemüht, dann könnte man es schaffen.
Ich weiß nicht warum du 'show off´ gesagt hattest,  denke ich unfreudlich.$考虑$  Aber für  Deutsch brauche ich sowieso noch sehr viel Zeit zu lernen.Ich möchte gut Deutsch sprechen.:)
Die von den Nutzern eingestellten Information und Meinungen sind nicht eigene Informationen und Meinungen der DOLC GmbH.
 楼主| 发表于 2007-4-10 22:44 | 显示全部楼层
先谢谢楼上各位的捧场.可能是我太贪心了,因为好不容易有机会去美国一年,想好好学学英语,可是终归还是要回德国来继续学习,当然德语也是非常重要的.辛苦的学了点德语,又怕去美国学英语,把学的不多的德语再忘的一干二净.怎么想都很烦恼,所以希望大家给个建议,怎么能两全其美呢?$郁闷$ $frage$
Die von den Nutzern eingestellten Information und Meinungen sind nicht eigene Informationen und Meinungen der DOLC GmbH.
发表于 2007-4-11 13:36 | 显示全部楼层
原帖由 dayaoyao 于 2007-4-9 18:13 发表 I think it not impossible, when you wanna speak good English and German at the same time.Before i come to Germany last May, my English is already very fleunce,  i begann to leran German from ABC here in Germany(before that i have never learn any German ,only say like Guten tag) , in 8 Months i got DSH3. I'm happy about that. I think good English is a help for the learning of German. During my German learning , i feel sometime that  my English is gone . But i try to use it everyday, i speak only English with my neighbore , who comes frm the USA. I have also another opinion, perhaps  we forgot the English language quickly , while we learn a total new langauge at the time, but when we control German languge good ,and go back again to English, we would find ,that German is also a help for English. Many words in this 2 Languges look similar ,and the same meaning. We have to discover them ourselves. Langauge is tool , but we really need it.
Take it easy, Language is interesting. hope everyone here good luck


我太mean了,不过您老人家的英文的确值得改进。

[ 本帖最后由 路人乙 于 2007-4-11 14:40 编辑 ]
Die von den Nutzern eingestellten Information und Meinungen sind nicht eigene Informationen und Meinungen der DOLC GmbH.
发表于 2007-4-11 14:31 | 显示全部楼层
原帖由 路人乙 于 2007-4-11 13:36 发表


我太mean了,不过您老人家的英文的确值得改进。


嫩狠$高$ $高$ $高$
Die von den Nutzern eingestellten Information und Meinungen sind nicht eigene Informationen und Meinungen der DOLC GmbH.
发表于 2007-4-11 14:41 | 显示全部楼层
原帖由 雨蝶 于 2007-4-11 14:31 发表


嫩狠$高$ $高$ $高$

当一回恶人
$汗$ $汗$
Die von den Nutzern eingestellten Information und Meinungen sind nicht eigene Informationen und Meinungen der DOLC GmbH.
发表于 2007-4-11 14:44 | 显示全部楼层
原帖由 雨蝶 于 2007-4-11 14:31 发表


嫩狠$高$ $高$ $高$

交给你个任务,把这篇essay重新润色一下。
大家共同学习提高
Die von den Nutzern eingestellten Information und Meinungen sind nicht eigene Informationen und Meinungen der DOLC GmbH.
发表于 2007-4-11 16:11 | 显示全部楼层
原帖由 路人乙 于 2007-4-11 14:44 发表

交给你个任务,把这篇essay重新润色一下。
大家共同学习提高


8用了,俺最近在写论文,写出来也是科学论文风格,大家看了会郁闷的:D :D
Die von den Nutzern eingestellten Information und Meinungen sind nicht eigene Informationen und Meinungen der DOLC GmbH.
发表于 2007-4-11 17:58 | 显示全部楼层

回复 #15 路人乙 的帖子

no problem if you mean or not, but if we really wanna speak Eng. Why not use English here?
Die von den Nutzern eingestellten Information und Meinungen sind nicht eigene Informationen und Meinungen der DOLC GmbH.
发表于 2007-4-11 20:34 | 显示全部楼层
原帖由 dayaoyao 于 2007-4-11 17:58 发表
no problem if you mean or not, but if we really wanna speak Eng. Why not use English here?


既然想锻炼英语,就先把语法弄清楚了再发,写东西都这么多语法错误,说的时候只会有更多的错误。不改正自己已有的问题,又怎么进步呢?

ps,你这一共两句话就有语法错误,还不算用法上的毛病。既然你有那么好的条件(邻居是美国人),就应该好好利用,告诉他下次你说话语法出错的时候,记得帮你纠正。
Die von den Nutzern eingestellten Information und Meinungen sind nicht eigene Informationen und Meinungen der DOLC GmbH.
发表于 2007-4-11 20:51 | 显示全部楼层
原帖由 雨蝶 于 2007-4-11 20:34 发表


既然想锻炼英语,就先把语法弄清楚了再发,写东西都这么多语法错误,说的时候只会有更多的错误。不改正自己已有的问题,又怎么进步呢?

ps,你这一共两句话就有语法错误,还不算用法上的毛病。既然你有那 ...

我估计他邻居天天跟他
Hey Yo, what's up dude? guess what, I don't care nothing....
:cool: :cool: :cool:
Die von den Nutzern eingestellten Information und Meinungen sind nicht eigene Informationen und Meinungen der DOLC GmbH.
您需要登录后才可以回帖 登录 | 注册 微信登录

本版积分规则

手机版|Archiver|AGB|Impressum|Datenschutzerklärung|萍聚社区-德国热线-德国实用信息网 |网站地图

GMT+2, 2024-5-6 11:21 , Processed in 0.066209 second(s), 15 queries , MemCached On.

Powered by Discuz! X3.4

© 2001-2023 Discuz! Team.

快速回复 返回顶部 返回列表